مصاحبه آرشیو خبر ها
تمرین کردن با جیجی بوفون چه معنی ای دارد؟

تمرین کردن با جیجی بوفون چه معنی ای دارد؟

امانوئله بالدینی دروازبان یوونتوس بین سالهای 2006‐2008 که هم اکنون برای رجینا بازی می کند، در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده است:

 

در مورد نتایج یووه که به ثبات رسیده چه نظری دارید؟

 

بله، یوونتوس 5‐6 بازیکن دارد که به ان استحکام می بخشند، انها وقتی در تیم هستد تفاوت ایجاد می کنند. یوونتوس با بوفون، بونوچی، بارزالی، کیه لینی، یکی از قدرتمندترین دفاع های اروپا را دارد، وقتی انها در فرم خوبی باشند کار را برای هر کسی سخت می کنند. تیمی که بیشتر از همه فداکاری می کند و بهترین نتایج را می گیرد.

نظرتان درمورد بازی مقابل بایرن چیست؟

 

یووه از لحاظ بدنی اندکی به بایرن برتری خواهد داشت، چون هم بوندسلیگا در حال حاضر تعطیل است.آلمان ها قوی هستند اما یوونتوس هم تیم ترسناکی است که می تواند هر تیمی را شکست دهد.

 

درمورد نتو صحبت کنیم، پیرامون نقش او به عنوان دروازبان دوم چه نظری دارید؟

 

وقتی نتو تصمیم گرفت که به تورین بیاید، می دانست که با چه چیزی روبرو خواهد شد. بوفون چند سال دیگر هم بازی خواهد کرد، پس نتو باید صبر کند.

 

وقتی در سری ب توسط یووه خریداری شدی چه احساسی داشتی؟

 

اولین فکری که کردم این بود که فوتبال بسیار عجیب است. در هر صورت، یووه زندگی حرفه ای من به عنوان فوتبالیست را عوض کرد و همچنین به عنوان یک انسان تغییر کردم چون چیزهایی که از دوران حضورم در یووه یاد گرفته بودم به زندگی ام اوردم.

 

تمرین کردن با جیجی بوفون چه معنی ای دارد؟

 

جیجی شماره ی یک مطلق است، من همچنین هنوز با دلپیرو، کامورانزی و ترزگه و ندود در ارتباطم، کسانیکه چند ماه قبلش در فینال جام جهانی بازی کردند. این احساس فوق العاده ای بود چون آنها به طرز وحشتناکی فروتن بودند و این چیزی بود که باعث شد من مجذوب این قهرمانان شوم.

 

همان فروتنی که باعث شد در سری ب بمانند...

 

برای همه آن یک سال به منزله ی مرحله ی گذار بود، اما از لحاظ روانی یک موقعیت خاص بود، برای انها البته... نه برای من (می خندد) ، چون من بارها چنین چیزی را تجربه کرده بودم. حتی در آن زمان هم صمیمت و تواضع فوق العاده ای را نشان می دادند. در وضعیتی که برایشان سوررئال محسوب می شد.

 

شما در زمان رانیری فرصت بازی به دست اوردید، ایا بازی خاصی هست که به خاطر داشته باشید و برایتان خاص بوده باشد؟

 

اولین بازیم را مقابل لیوورنو انجام دادم. البته اولین بازی رسمی من در 5‐10 دقیقه ی اخرین بازیمان با رجینا بود. در توسکانی بازی خوبی بود، من در رختکن با جورجو (کیه لینی) بودم، کسی که هنوز هم یکی از بهترین دوستان من است، با خودم می گفتم اگر توانسته ام در تیم های کوچک توانسته ام فیکس باشم، پس می توانم در یووه هم چند بازی انجام دهم. (می خندد) . من با این فلسفه کار می کردم و خب راستش را بخواهید طبق نظر کارشناسان بازی خوبی انجام دادم. آن سال خیلی خاطره انگیز بود چون علی رغم اینکه تیم معمولی داشتیم و مصدومیت های زیادی هم رخ داد، اما با روحیه ی تیمی که داشتیم به لیگ قهرمانان راه پیدا کردیم. ما اینتر را در سن سیرو شکست دادیم، میلانی که آن سال قهرمان اروپا و جهان شد شکست دادیم و خیلی تیم های دیگر. لگروتالیه در خط دفاع بود، کریستین زانتی و نوچرینو هم هافبک بودند. واقعا خاطرات خوبی بود و فکر می کنم این واضح ترین نمونه از این مسئله است که با یک روحیه ی قوی تیمی می توان به نتایج فوق العاده ای رسید.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: